Nie od dziś wiadomo, że szczególnie upodobane przez potencjalnych zakupowiczów są miejsca, gdzie wybór usług i towarów jest duży, a ceny dopasowane do kieszeni każdego kupującego. Ciągi handlowe od zawsze cieszyły się dużym zainteresowaniem i do dziś są celem pielgrzymek całych rodzin. Najczęściej składają się one z dużej liczby dość gęsto ustawionych pawilonów, do konstrukcji których wykorzystuje się płytę warstwową. Jest to rozwiązanie tanie, szybkie i wygodne. Płyta warstwowa to niezwykle funkcjonalny materiał, a obiekty z niej utworzone mogą mieć szerokie zastosowanie – od pawilonów, gdzie oferowane są usługi gastronomiczne po najzwyklejsze targowiska różności czy chłodnie. Istnieje także możliwość postawienia wielkiej hali, której przeznaczeniem będzie handel.

Na rynku można spotkać płyty warstwowe z rdzeniem z poliuretanu, styropianu lub wełny mineralnej. Wszystkie mają właściwości termoizolacyjne. Używa się ich do ścian zewnętrznych, działowych i pokryć dachowych. Zwykłe targowisko jest kojarzone ze znanymi bazarami, gdzie stanowiska składają się z kilku rurek przykrytych folią i całą masą kartonów, co dopełnia odpychającego i nieestetycznego obrazu całości. Czy targowisko musi być utożsamiane z pobojowiskiem? Nie! Wystarczy jedynie rozplanować jego wygląd i odpowiednio przygotować teren. Płyta warstwowa pozwoli na zbudowanie ciągu identycznych obiektów, które będę spełniać swoją rolę w ten sposób, że zarówno kupcy jak i kupujący będą czuć się tam dobrze. Natomiast w przypadku postawienia dużej hali targowej, dość łatwo można zorganizować pasaże estetycznych stanowisk.

Tak utworzone ciągi handlowe mają szansę na przyciągnięcie osób o różnym statusie materialnym. Niektóre grupy ludzi bardziej niż ceną konkretnych produktów, kierują się komfortem robienia zakupów i oceną estetyki miejsca, w którym mają zamiar dokonać zakupu. Wyżej wspomniana funkcjonalność płyt warstwowych sprawi, że targowisko może być wieloprofilowe, tzn. nastawione na wykonywanie różnych usług i sprzedaż produktów wielu kategorii. Ciągi handlowe mają w sobie niezwykły potencjał, a w dobrym handlu nie tylko jakość oferty się liczy, ale również sposób jej podania potencjalnemu klientowi.