Własna firma

Kiedy nie bardzo orientujemy się w tym jak zarejestrować swoją firmę warto zapoznać się w poradnikami otwierania firmy, które uczą podstaw przedsiębiorczości.

Jednym z obowiązków, które przedsiębiorca będziesz musiał realizować jest prowadzenie firmowej księgowości. I tu już niestety pojawia się bardzo często pierwszy problem. Kto powinien się tym zająć?

Jeśli firma zatrudnia wielu pracowników to najlepszym wyjściem jest stworzenie etatu dla księgowego, który poprowadzi całość zagadnień księgowych w przedsiębiorstwie. Jeśli jednak firma jest mała, lub nawet jednoosobowa, to zatrudnianie księgowego na etacie nie ma sensu. Wtedy pozostaje nam samodzielne prowadzenie rachunkowości lub pomoc księgowej z pobliskiego biura rachunkowego.

Wielu przedsiębiorców decyduje się na to drugie rozwiązanie, bowiem jest to tańszy sposób na prowadzenie dokumentacji księgowej.

Poza księgową warto pamiętać o wizycie w US oraz ZUS-ie gdzie trzeba odstać swoje w kolejce żeby wybrać formę opodatkowania i zgłosić do ubezpieczenia siebie oraz pracowników. Nie każdy przedsiębiorca ma obowiązek posiadać firmowy rachunek bankowy jednak z wielu względów lepiej mieć odrębny rachunek firmowy i odrębny rachunek prywatny.

Zazwyczaj opłaty za prowadzenie firmowego rachunku są znacznie wyższe niż w przypadku kont osobistych. Kiedy już mamy wszystko pozałatwiane pod kątem formalnym możemy rozpoczynać nasze pierwsze kroki w kierunku kariery przedsiębiorcy, która nie należy do łatwych.

Musimy zadbać nie tylko o księgowość, klienta, pracownika ale również o reklamę bez której ani rusz. Warto także pomyśleć o dobrym oprogramowaniu do wystawienia faktur czy też wielu innych sprawach zależnych od rodzaju planowanej działalności gospodarczej.