Choć początkowo trudno w to uwierzyć, przy odpowiednim nakładzie sił i finansów, ciąg handlowy można zmodernizować za pomocą wcześniej podanych metod. Stawiając na zmiany, stawiamy na przyszłe zyski. Targowisko może być estetyczne, dzięki czemu przyciągnie więcej klientów o różnym statusie materialnym. Czasem warto zorganizować mniej stoisk na hali handlowej lub mniej pawilonów na targowisku, aby kupujący odczuli swobodę podczas przeglądania produktów.

Ponadto, jeśli co kilkanaście metrów ustawione będą kosze na odpady, zminimalizujemy zaśmiecanie terenu. Nie można zapominać o utrzymaniu czystości podłóg, co wiąże się z zatrudnieniem firmy sprzątającej, regularnie pracującej w nocy, kiedy obiekt nie jest już dostępny dla klientów. Utrzymanie estetyki targowiska jest sprawą nadrzędną, dbać o to powinien właściciel poprzez zatrudnienie służb porządkowych. Ciągły nadzór nad obiektem zapewni eliminację wszelkich nieprawidłowości, od razu jak tylko powstaną. Dobre oświetlenie targowiska to podstawa, która podwyższa współczynnik ergonomii miejsca pracy dla pracowników, natomiast dla klientów jest niezbędna, aby miejsce to wydawało się przyjazne i komfortowe. Nie można zapomnieć o toalecie, ogólnodostępnej dla wszystkich – zawsze czystej i zadbanej. Kolejnym czynnikiem, decydującym o estetyce miejsca, są szczegóły wykończeniowe.

Nimi jednak osobno zajmiemy się później. Płyty warstwowa posiada nie tylko dobre parametry techniczne, ale również liczne walory estetyczne, które warto wykorzystać. Dość łatwo za jej pomocą można osiągnąć efekt idealnego ładu i schludnego porządku. Przestrzeń i światło to czynnik zapewniający obiektowi estetyczny wygląd. Jeśli targowisko jest terenem otwartym z rzędami osobnych pawilonów, warto postarać się o tzw. zieleń, chociażby trawę. Fragmenty zieleni powinny być ogrodzone. Na świeżym powietrzu przydatne mogą okazać się ławki, jako miejsce odpoczynku dla zmęczonego klienta.