W przypadku, kiedy z jakiś powodów główna hala przylotów, odlotów czy innego typu pomieszczenie, nie jest zdatne do użytku czy to z przyczyn epidemiologicznych, braku wentylacji czy awarii elektryczności, często muszą zostać postawione tymczasowe hale obsługi pasażerów. Muszą one być jednak komfortem zbliżone do poprzednich hal, żeby osoby odlatujące jak i przylatujące do kraju nie czuły się nieswojo. Takie tymczasowe hale obsługi pasażerów muszą być zbudowane z mocnych materiału tak, aby cała konstrukcja nie trzęsła się nawet podczas niewielkiego wiatru, co może wzbudzić uczucie paniki.

Powinny być wyposażone w wentylacje lub agregaty, które zapewniają odpowiednią wymianę powietrza w pomieszczeniu, dzięki czemu uniknie się zbytniego przegrzania pomieszczenia w gorące dni. Powinna być również zachowana odpowiednia termoizolacja w przypadku pasażerów, którzy na wycieczkę wybierają się akurat w czasie silnych mrozów. W hali powinny znajdować się informacje dla pasażerów zarówno przylatujących jak i odlatujących, oraz ogólna informacja dla wszystkich, którzy mają problem z orientacją w pomieszczeniu. Powinna się również znajdować odpowiednia liczba krzeseł dla osób oczekujących i znaki informacyjnie o wyjściu jak i regulamin korzystania z hali.

Dodatkowo w gorące dni takie hale powinny być wyposażone w urządzenia z zimnymi napojami, a w zimne dni w maszyny czy budki z gorącą kawą czy herbatą. Na pewno umili to czas osobom, które muszą dłuższy czas czekać na swój samolot. Takie tymczasowe hale obsługi pasażerów są dobre w przypadku dużych awarii gdyż mogą szybko pozwolić na zrealizowanie przylotów i odlotów i mogą zaoszczędzić czas i niepotrzebne koszty zarówno obsłudze, jak i samym pasażerom. Za to odpowiednio przygotowana hala zapobiegnie stresowi i umili czas osobom w niej przebywającym.